Rabu, 26 September 2012

Koleksi Bunga Hiasan

Saya peminat bunga..tak kira bunga hidup atau artificial.
Pada saya kalau sesebuah rumah takde bunga mcm  kaku dan tak berseri je.
Boleh banyak tapi harus pandai susun dan letak sesuai pd tempatnya. 


Ada sepasang watering can yg saya letakkan di kiri kanan kabinet tv.
Kebanyakan bunga hiasan di rumah tidak digubah
tapi dimasukkan aje dlm pasu dan watering can.
Kalau kaler bunga mcm pudar sikit maknanya byk habuk la tu.
Jadi senang nk bersihkan..angkat, rendam, bilas dan jemur.
Lepas tu masukkan balik dalam pasu.
 Tiap2 tahun itu lah keje yg wajib saya buat bila dekat nk raya.


Tengok..? Watering can lagi.. henglish style fans la katakan. Anak2 saya masih kecil..jadi saya tak bimbang kalau pasu jatuh..confirm tak pecah.
 Paling habis pun, bergema satu rumah.

Ini satu2nya bunga yang saya tempah di Nilai.
 Saya pilih bunga dan suruh budak kedai gubah..kalau besar2 cam ni saya tak berapa yakin nak gubah takut2 tak balance bunganya. 


Yang ni saya gubah sendiri. Cucuk sana sini..siap! Letak di atas side table.
 Dibeli di KK Home Decor..lebih kualiti drpd Romantika dan tidak semahal SSF.( Bila dh uplod gmbr, baru nmpak mcm tak balance belah kiri)


Sama gubahannya tapi di atas meja makan..mood raya lg..


Lagi senang..tak payah gubah beli aje dua benda di atas dan letak di bucu tangga.


Yang ini saya masukkan dalam pasu kaca yang di dalamnya ada cengkerang. Haikal dan Zahra yg kutip kat Pantai Telok Cempedak. Tempatnya dia atas almari kasut.

Kesimpulannya, hati saya berbunga2 bila tgk bunga...hehe



                  



Tiada ulasan:

Catat Ulasan