Rabu, 19 September 2012

Nak tukar..

Baru-baru ni saya ada terbaca satu blog yg menghentam warga pendidik. Walaupun ia pendapat peribadi tetapi saya rasakan tidak sepatutnya diluahkan oleh seseorang yg pernah mendapat tunjuk ajar drpd insan yg bergelar guru sehingga memperoleh kerjaya yg baik apabila sudah dewasa. Sedih, geram , marah, terkilan dan tertanya2 dlm hati bagaimana hubungan budak ni dgn gurunya dahulu. Adakah telah menjadi kacang lupakan kulit?..

Sebenarnya hal lain yg saya nak ceritakan. Bagi warga guru dh tau eg-tukar tu ape. Yg tak tau, meh saya nak bagi tau. Eg-tukar ni sistem pertukaran guru antara negeri, antara daerah dan dalam daerah secara online. Baru-baru ni saya ada memohon pertukaran antara daerah. Tujuannya utk berkhidmat di sekolah yg berhampiran dengan rumah. Boleh jimat kos perjalanan, masa dan mengelakkan jam. Itulah pun alasan yg saya berikan. Dah 3 tahun saya mengajar di daerah yang jauh sehinggakan saya takde kawan sosial sesama guru pun di daerah rumah saya. Apa yang saya harapkan agar permohonan saya mendapat perhatian. Bukan saya nak sekolah  belakang rumah, tepi rumah tetapi memadailah saya berasa tenang dapat menguruskan anak2 pada waktu pagi.

Kenangan di Bukit Kepayang..best la korang!





Tiada ulasan:

Catat Ulasan