Selasa, 26 Februari 2013

Drama dan Motivasi

Lately ni byk drama yang menarik di tv. Dulu saya tak tengok...have no time sbb kerja rumah berlambak menanti. Kerja apa...?Kalau dah berstatus mak2 ni, faham2 je la..mn nak tengok homework anak, ajar anak mengaji, anak nak study, dobi kain baju, nak suap anak makan, nak main2 dgn anak..blablabla..

One day my niece dtg rumah. Saya pun cite yg saya tak bkesempatan nk tgk drama2 nih. Pastu dgn eksyennya my niece said apa la byr astro mahal tapi tak guna pvr. Then, she teached me how to record all the dramas.

Now, hari2 saya ada masa nonton drama. Time anak2 dh masuk tido, sy pun on apa yang dah saya record. Wowww..time management tu penting kan. Drama yang satu jam jadi 40 minit aje sbb tolak iklan itu ini. Waktu ni la saya dpt spend  masa utk diri sendiri..rileks, lepak2 depan tv, jiwang2 sikit..

Saya tak gemar nonton drama waktu maghrib. Bad influence pd anak2..how to teach them to become good muslims kalau waktu2 begini mak bapak leka depan tv. no no no!sambil goyang jari telunjuk..Waktu maghrib bolehlah berlama2 di atas tikar sejadah lepas seharian bekerja.

Inilah antara drama yang saya tonton tiap hari dan minggu.


RBDAD..saya menjiwai cite ni sbb saya sgt kasihankan si Fatin. Mcm dapat rasa apa yang Fatin rasa ...tak dapat kawin dgn org yang dicintai..sob sob sob!


QS..terlalu jiwang. Mungkin sbb heroin ni namanya Qaseh. Naik lemas saya dok Qaseh..Qaseh.. Pastu alahai sentimental sgt2. Tapi boleh la..layan juga!



HP..suka sgt2 drama ni. Fan of Beto Khusyairy mana boleh tak tgk. Jalan cerita pun lain dari yang lain. Suka dgn kemisterian Arman dan Adawiyah..hihik..over!



CMRM..tak lupa utk tambah ilmu di dada. Ini pun saya record sbb boleh refresh amalan kita kalau terlupa. Nasihat dan motivasi yg disampaikan oleh Prof Muhaya boleh dijadikan inspirasi dalam mengatur hidup agar bahagia dan membahagiakan.

Well..nonton drama sekadar hiburan. Bukan bertujuan utk jadi lagha tetapi yang baik dijadikan teladan dan yang buruk buang jauh jauh..!


pic from google





Tiada ulasan:

Catat Ulasan