Khamis, 4 Oktober 2012

20121004 Garden Diary

Waaaah..sekian lama menunggu dari daun kekuningan akhirnya gugur hinggalah keluar pucuk2 muda..dibelai, dibaja dan cakap2 ugut2 sikit, akhirnya mini roses saya mengeluarkan buds yg begitu meriah sekali.

                                                        26/9/2012...






A few days later, makin lama makin galak  roses ni berbunga..dah macam mabuk bunga pulak..see I told uols..cuma kalernya dah pudar sikit sbb kena cahaya matahari..

                                                                      3/10/2012


 Ros kampung ni dah mula kembang..baunya wangi sama mcm sirap ros..

Si kuning ni pun dah start berkembang..

Agaknya sekarang musim ros berbunga kot sbb lima2 pasu ros saya semuanya tak sabar, tergedik2 nak keluar cepat. Masa mak aka Mi dtg rumah hari tu, dia tanya saya tak takut ke ros letak kat luar pagar...org khianat sembah minyak gas ke, patah2kan dahan dia ke..Aaaikkk..sampai ke situ difikirnya. Saya tak pernah terfikir camtu sbb saya minat garden so saya garden...kalau ada neber yang jeles gasak la.. janji rumah saya cantek, lawa dan kalerful...hehe perasan lebih!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan