Sabtu, 13 Oktober 2012

Kerepeks

Tengah hari td, saya ke Sungai Buah di Dengkil. Kat sana ada satu tempat buat kerepek. Tempat ni IKS memang femes dikalangan penduduk Bangi. Kalau musim raya, fuhhh.. takyah ckp la..memanjang takde. Bukan tak buat tapi sold out. Saya selalu jg pegi time nak raya tp yang tinggal serdaknye je. Org yang berniaga beli banyak sbb nak repacking kecil-kecil. Untung kalu sape2 niaga kerepek ni. Kalau beli 5 kilo, pastu packing setengah kilo, memang untung berganda. Saya beli bukan untuk niaga tp kekanda saya pesan belikan..nak buat jual2 utk hari kantin sekolah dia. Tengok..kerepek2 tu. Semuanya fresh2 lagi. Terbaek dari ladang..






Semuanya menanti pelanggan utk dijual. Kekanda saya pesan suruh belikan jejari ubi kayu..cehhh..jejari..ayat tak hengat! tapi sebab dh habis dijual terpaksa la order. Daripada balik kosong je, saya beli kerepek ubi pedas dgn apa tah satu lg ni. Dua2 ni 5 kilo. Dah besar pulak..tak tau nak letak mana. Nak balik kampung raya haji, lambat lagi. Fikir punya fikir, atas kabinet dapur sudahnya..





Tiada ulasan:

Catat Ulasan